article

بهترین سایت ها برای تمرین برنامه نویسی

فاطمه روانبخش 2 سال،2 ماه پیش 1,415 دسته بندی : برنامه نویسی

به لطف گسترش منابع آنلاین، هر چیزی را که نیاز داشته باشید میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.  

اگر بخواهید یک زبان جدید را بیاموزید یا برای اولین بار وارد حوزه‌ی برنامه نویسی شوید، این سایت‌­ها از بهترین‌­ها در ارائه تمرین کدنویسی هستند. 

تماشای آموزش‌­ها و خواندن کتاب‌­های کدنویسی عالی است، اما برای اینکه واقعا مهارت برنامه­ نویسی خود را توسعه دهید، باید آن زبان را برای خودتان بنویسید و تمرین کنید. 

در این مقاله برخی از بهترین وب سایت­‌ها برای تمرین مهارت‌های برنامه­ نویسی را معرفی کرده ­ام.

 

Coderbyte

هنگامی که شروع به توسعه مهارت­ های کدنویسی خود می­کنید، ممکن است مطمئن نباشید که ابتدا چه چیزی را تمرین کنید. کار بر روی مشکلات دنیای واقعی که سایر متخصصان برنامه نویسی با آن مواجه شده ­اند کمک می­کند و Coderbyte دقیقاً همین کار را انجام می­دهد. با بیش از 300 مشکل در توسعه بک اند، فرانت اند، ساختمان داده و الگوریتم‌هایی که متخصصان نرم‌افزار در مصاحبه‌های خود با آن‌ها مواجه شده‌اند، می‌توانید مهارت‌های خود را در نمونه‌هایی که واقعاً مهم هستند تقویت کنید.

Coderbyte همچنین به شما امکان می دهد از 16 زبان برنامه ­نویسی مختلف استفاده کنید و دارای کتابخانه ­ای با بیش از 2 میلیون راه حل ارسال شده توسط کاربر است که تمام تمرین­ های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می­دهد.

HackerRank

در حالی که HackerRank برای کسانی طراحی شده است که پیشینه­ ای در زمینه کدنویسی دارند، HackerRank  یکی از بزرگترین وب سایت ­های برنامه ­نویسی رقابتی در سراسر جهان است. این انجمن کدنویسی با چالش‌هایی که می‌توان آن‌ها را به‌صورت آنلاین تکمیل کرد و جدول رتبه ­بندی برای مشاهده رتبه‌بندی شما، می‌تواند به شما نشان دهد که برنامه‌نویسی شما چگونه در مقابل رقبا قرار می‌گیرد.HackerRank  آموزش‌ها و توضیحات زیادی را برای تقویت مهارت‌های شما در اختیار شما قرار می‌دهد و از آنجایی که برای کمک به توسعه‌دهندگان طراحی شده است تا مورد توجه شرکت‌های فناوری برتر قرار بگیرند، ممکن است در نهایت شغلی برای شما ایجاد کند.

Codewars

بین 29 زبان برنامه­ نویسی، استایل برنامه­ نویسی خود انتخاب کنید، چالش­ ها را حل کنید و با کسب دانش برنامه­ نویسی به رتبه های بالاتر بروید. هنگامی که حرفه ­ای شدید، میتوانید دانش خود را با سایر فراگیران به اشتراک بگذارید.

CodinGame

می­خواهید یک بازی انجام دهید؟ CodinGameبه شما این امکان را می­دهد که کدنویسی خود را از طریق بازی های سرگرم کننده و چالش های کد تمرین کنید. با مسابقات تک دور و هر دو حالت انفرادی و چند نفره، این پلتفرم به شما فرصتی می­دهد تا برنامه ­نویسی خود را به روش سرگرم کننده تمرین کنید.

CodeChef

رقابت می­تواند بهترین انگیزه برای یادگیری باشد و CodeChef دقیقاً همین را ارائه می­دهد. این پلتفرم یکی از چندین پلتفرم ­هایی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را با رقابت‌های چالش برانگیز در برابر سایر کدنویس‌ها بسنجند، که این کار تمرین کدنویسی عالی برای مبتدیان است. البته این رقابت دوستانه است و شرکت کنندگان اغلب پست­ها و آموزش ­هایی را برای کمک به یکدیگر می­نویسند.

Project Euler

Project Euler فرصتی برای حل مسائل چالش برانگیز ریاضی با اسکریپت ارائه می­دهد. در حالی که نمی­توانید برنامه خود را مستقیماً در ادیتور آنها بنویسید، می­توانید تجربیات عملی ریاضی و کدنویسی را به صورت یکجا به دست آورید.

TopCoder

TopCoder که دربرگیرنده ­ی بهترین برنامه ­نویسان و توسعه­ دهندگان است، یکی از شناخته شده ترین پلتفرم­ های موجود است. در سمت یادگیری، آنها چالش­ ها و توضیحات هفتگی فراوان، همراه با مسابقات چالش برانگیز برای کمک به شما دارند.

در سمت درآمدزایی نیز، کدنویسانی که تخصص خود را اثبات کرده ­اند، می‌توانند به‌عنوان فریلنسرهایی که بخش‌هایی از پروژه‌های دیجیتال را برای مشتریانی مانند هاروارد و ناسا حل می‌کنند، درآمد کسب کنند و حتی می‌توانند به عنوان مدیر پروژه به نام Copilot تبدیل شوند.

SPOJ

SPOJ یکی از جامع‌ترین کتابخانه‌های کدنویسی در سراسر جهان و همچنان در حال بزرگتر شدن است. این سایت دارای بیش از 20000 چالش برنامه­ نویسی است و حتی گاهی اوقات جوایزی مانند کارت­ های هدیه و پاداش به برندگان اعطا می­کند. با اینکه همه راه حل های رسمی کدنویسی پست نمی­شوند اما تابلوهای بحث آن­ها مکانی عالی برای یادگیری تکنیک­ های جدید کدنویسی است و  همچنین در حالی که می­توانید از ادیتور آنها برای نوشتن کد خود استفاده کنید، در صورت تمایل می­توانید آن را  از ادیتور انتخابی خود نیز انتقال دهید.

LeetCode

این سایت ممکن است بیشتر مناسب کسانی باشد که  تجربه برنامه­ نویسی دارند، اما LeetCode یک منبع عالی برای توسعه دهندگانی است که می­خواهند برای مصاحبه آماده شوند یا مورد توجه شرکت­ های فناوری برتر قرار بگیرند. این پلتفرم با ارائه چالش ­های هفتگی و ماهانه در همه چیز از الگوریتم­ها و طراحی سیستم گرفته تا پایگاه داده و برنامه­ نویسی کاربردی، بیش از 2000 پروژه در 14 زبان برنامه­ نویسی دارد. آنها همچنین با شرکت‌ها همکاری می‌کنند تا ابزارهای ارزیابی و آموزشی را برای کمک به بهبود برنامه‌نویسان فراهم کنند، و ابزارهای آماده‌سازی مصاحبه را برای آماده کردن افراد بالقوه برای کار ارائه می‌دهند.

Geektastic

Geektasticبا راه‌حل‌های دقیق برای چالش‌های کدنویسی خود، منابع زیادی برای برنامه‌نویسان در تمام سطوح مهارت دارد. علاوه بر چالش‌ها و رقابت‌های تعاملی، کدنویس‌هایی که به اندازه کافی رتبه بالایی دارند ممکن است حتی اجازه داشته باشند به تیم بازبینی بپیوندند. اعضای این تیم برای بررسی ارسال‌های کدنویسی برای مشتریانی که به دنبال راه‌حلی برای پروژه‌های کدنویسی خود هستند، دستمزد دریافت می‌کنند.

Geeks for Geeks

Geeks for Geeks که توسط توسعه دهندگان برای توسعه دهندگان توسعه داده شده است، محتوای کدنویسی را برای برنامه نویسان در تمام سطوح مهارت ارائه می­دهد. تمرین‌هایی در ساختمان داده، یادگیری ماشین، توسعه وب و موارد دیگر در دسترس هستند و چالش‌های رقابتی تعامل و فضایی برای به اشتراک گذاشتن راه‌حل‌های کدنویسی ارائه می‌دهند.

CodeEval

مشابه HackerRank است، CodeEval برای کمک به شرکت‌ها در یافتن و استخدام استعدادهای برتر طراحی شده است. این بدان معناست که محتوای آن در درجه اول برای کدنویسان متوسط و پیشرفته طراحی شده است، اما کسانی که می‌توانند با کارآمدترین راه‌حل‌های کدنویسی به صدر جدول صعود کنند، ممکن است با یک شغل پاداش بگیرند.

منبع:https://flatironschool.com

مطالب پیشنهادی
article

کتاب های آموزش پایتون

در این مقاله می خوایم کتاب های آموزشی پایتون را معرفی و بررسی کنیم.

فاطمه روانبخش 4,263 بیشتر بخوانید
article

میزان حقوق برنامه نویس های پایتون

توی این مقاله می خوایم میزان حقوق برنامه نویسان پایتون در دنیا رو بررسی کنیم.

فاطمه روانبخش 1,279 بیشتر بخوانید
article

معرفی چند وب سایت عالی برای توسعه دهندگان

توی این مقاله می خوایم چند سایت مفید برای توسعه دهندگان معرفی کنیم.

فاطمه روانبخش 2,793 بیشتر بخوانید