article

معرفی اپلیکیشن های موبایلی برای یادگیری برنامه نویسی

محمد کاظمی 2 سال،6 ماه پیش 815 دسته بندی : برنامه نویسی

چرا باید از این اپلیکیشن ها استفاده کنیم؟

خیلی از افراد فرصت رفتن به کلاس های آموزش برنامه نویسی یا مشاهده ی آموزش های ویدیویی رو نداشته باشند ، شما با داشتن این اپلیکیشن ها به سادگی میتونید در هر زمان و مکانی برنامه نویسی رو یاد بگیرید ، علاوه بر این بیش تر این برنامه ها بخش عمده ای از آموزش ها و مطالبشون رو به طور رایگان در اختیار همه قرار میدن . این رو هم باید اضافه کنم که این اپلیکیشن ها عمدتا دارای نمونه سوال و تمرین هستند که می تونید به عنوان تمرین مطالب جدیدی که یادگرفتید روشون حساب کنید.

نرم افزار Enki

Enki

اپلیکیشن Enki دوره های مختلف برنامه نویسی را ارائه می دهد. با Enki ، می توانید همه چیز را از پایتون گرفته تا جاوا اسکریپت را فرا بگیرید. Enki بسیار شبیه به اپلیکیشن های دیگر برنامه نویسی مانند SoloLoearn است. اما Enki یکی از جذاب ترین رابطهای کاربری رو داره . بسیاری از مطالب موجود در Enki به صورت رایگان در دسترس است ، اما هزینه پنل حرفه ای آن حدود 8 دلار در ماه است که امکانات کامل برنامه را در اختیار شما قرار می دهد و بنابراین می تونه ارزشش رو داشته باشه.

Codehub

CodeHub

CodeHub یک اپلیکیشن برنامه نویسی عالی و ساده است که فقط برای دستگاه های Android موجود است. ای ن برنامه ی رایگان به نام CodeHub درس هایی در مورد اصول وب ، HTML و CSS دارد. این باعث می شود که برنامه شروع خوبی برای کسانی باشد که قصد یادگیری توسعه وب را دارند.

ProgrammingHub

Programming Hub

Programming Hub یک برنامه کد نویسی جذاب است که برای یادگیری برنامه نویسی و سایر موضوعات فنی از روشی هوشمندانه استفاده می کند. هر بخش از آموزش را در قالب یک داستان دنباله دا بیان می کند و بعد از آن از مطالب گفته شده آزمون می گیرد.

جایی که Programming Hub واقعاً برجسته است ، در وسعت دوره های ارائه شده است. برای یادگیری زبان های برنامه نویسی مانند جاوا ، جاوا اسکریپت ، پایتون ، C ++ ، اسکالا ، جولیا و موارد دیگر می توانید از این اپلیکیشن به سادگی استفاده کنید. با این حال این اپلیکیشن شامل دوره هایی در زمینه هک اخلاقی ، توسعه اپلیکیشن ، هوش مصنوعی ، بازاریابی دیجیتال ، SEO و خیلی از موارد دیگر می شود.

Encode 

Encode یک اپلیکیشن برنامه نویسی برای Android و مبتنی بر جاوا اسکریپت است و برای مبتدیان یک ابزار فوق العاده است. استفاده از رابط کاربری تعاملی برنامه Encode بسیار آسان است و نکات و آموزش های کامل و عمیقی را برای کمک به شما ارائه می دهد. سیستم آموزشی برنامه نویسی این اپلیکیشن ، آموزش به شما را با انجام وظایف ضروری شروع می کند ، بنابراین همیشه می توانید به آسانی از آن استفاده کنید.

Mimo

Mimo

Mimo یک اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی است که چندین مسیر یادگیری مختلف را برای شما ایجاد کرده است و شما رو برای ایجاد پروژه های دنیای واقعی آماده می کند. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری ساده و راحتی است و همچنین دارای درس نامه های کوچکی است که می توانید در حین یادگیری از آن ها استفاده کنید. Mimo یادگیری را با ایجاد تشویق جلو می برد تا شما یادگیری برنامه نویسی را ادامه دهید. این برنامه دارای چندین زبان و فناوری از جمله Python ، JavaScript ، Java ، HTML ، CSS ، SQL ، Swift ، Kotlin ، C ، SQL و PHP است.

Programmimg Hero

Programming Hero

مبنای ساخت اپلیکیشن Programming Hero ایجاد یک محیط سرگرم کننده برای یادگیری برنامه نویسی است. این اپلیکیشن با تِم فضایی زیبایی طراحی شده است ، Programming Hero در حال حاضر دوره های توسعه وب را ارائه می دهد. اما یک دوره توسعه برنامه های تلفن همراه در راه است و بزودی با آپدیت جدید ارایه می شود. تا آن زمان ، می توانید از Programming Hero برای یادگیری اصول HTML ، CSS ، JavaScript ، Bootstrap و کار با DOM استفاده کنید. Programming Hero در هر دو دستگاه iOS و Android موجود است.

sololearn

SoloLearn

SoloLearn یک پلت فرم برنامه نویسی با مجموعه ای از دوره های مختلف برای چندین زبان برنامه نویسی و همچنین کار با فریمورک ها و کتابخانه های گوناگون است. این برنامه دارای آموزش های مختلفی برای افراد مبتدی است و همچنین آموزش های مختصری را برای آنان ارائه می دهد ، همچنین این اپلیکیشن دارای عناصر سنتی مختلفی مانند درس ها و آزمونهاست. پلتفرم اجتماعی این اپلیکیشن به شما امکان می دهد از روحیه رقابت خود استفاده کرده و نتایج خود را با سایر کاربران روی این پلت فرم به اشتراک بگذارید.

SoloLearn یک انتخاب عالی برای مبتدیان با انگیزه یا کسانی است که به دنبال چیزی پیشرفته تر از اصول اولیه هستند. با سولولرن ، می توانید تقریباً هر فناوری مرتبطی را که فکر می کنید مطالعه کنید. در اینجا لیستی از دوره های ارائه شده در برنامه وجود دارد:

آموزش پایتون ، جاوا اسکریپت ، SQL ، HTML , CSS ، روبی ، سوییفت ، جاوا ، کاتلین ، PHP و سی شارپ و سی پلاس پلاس و خیلی از کتابخانه های مختلف مثل جی کویری است.


نتیجه گیری

برنامه های برنامه نویسی ابزارهای آموزشی عالی هستند و گزینه های مختلفی برای افراد با هر سطح دانشی است. وقتی می خواهید کد نویسی را یاد بگیرید ، برنامه های برنامه نویسی یک ابزار ارزشمند هستند ، اما نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند. می توانید برای افزایش مهارت خود روی بوت کمپ های آموزشی و یا آموزش های ویدیویی حساب کنید.

مطالب پیشنهادی
article

فرانت اند چیه؟ بک اند چیه؟ فرقشون چیه؟

توی برنامه نویسی وب احتمالا در مورد بک اند (backend) و فرانت اند (frontend) زیاد شنیدین ، این دو مبحث با وجود اینکه دو مقوله ی کاملا جدا هستند ولی باید در کنار هم به عنوان یک واحد با هم …

محمد کاظمی 660 بیشتر بخوانید
article

چطوری با پایتون وبسایت بسازیم

پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حوزه ی وب هست و با کمک این زبان می توانیم وبسایت های با مقیاس های مختلفی را به راحتی ایجاد کنیم. در این مقاله میخواهیم با روند ساخت یک …

محمد کاظمی 665 بیشتر بخوانید
article

بهترین زبان برای شروع یادگیری برنامه نویسی

چه بخواهید کد نویسی را به عنوان یک سرگرمی ، شغل جدید یا فقط برای تقویت نقش فعلی خود شروع کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید با کدام زبان برنامه نویسی شروع کنید.

محمد کاظمی 770 بیشتر بخوانید