article

چطوری گوگل IP ما را از پشت VPN ردیابی می کند؟!

محمد کاظمی 3 سال پیش 2,783 دسته بندی : برنامه نویسی

VPN ها عالی هستند. آنها داده های شما را ایمن می کنند ، حریم خصوصی آنلاین شما را تقویت می کنند ، از شما در برابر ردیابی محافظت می کنند و آزادی اینترنت را فراهم می کنند. اما آیا VPN ناشناس بودن دیجیتالی شما را تضمین می کند؟ آیا کسی هنوز هم می تواند فعالیت های شما را شنود کند؟ خوب ، بیشتر به رفتار شما و میزان مطمین بودن VPN شما برمی گردد.

هنگامی که به یک سرور VPN متصل می شوید ، آدرس IP شما تغییر می کند و ترافیک داده در دستگاه شما رمزگذاری می شود. رمزگذاری ، داده ها را مخلوط می کند و برای کسی که سعی می کند آن را بخواند ، آن را مانند یک چیز ناخوشایند نشان می دهد. اگر از یک سرویس معتبر VPN استفاده می کنید ، فعالیت های گشت و گذار شما برای کسانی که شما را شنود می کنند ناخوانا می شود.

با این حال ، این بدان معنا نیست که شما کاملا غیر قابل ردیابی هستید. ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) ، وب سایت ها و حتی دولت ها می توانند تعیین کنند که آیا از VPN استفاده می کنید یا خیر. آنها ممکن است ندانند که شما به چه صورت آنلاین هستید ، اما در تشخیص VPN مشکلی نخواهند داشت. بنابراین ، چگونه می توان VPN را ردیابی کرد؟

چگونه می توان VPN شما را ردیابی کرد؟

بهترین VPN ها به IP شما اجازه نمی دهند شما را شناسایی شوند. با این حال ، روشهایی برای شناسایی VPN وجود دارد:

آدرس VPN , IP :

شناسایی آدرس های IP سرورهای VPN کار دشواری نیست - حتی پایگاه های داده های تخصصی در شناسایی VPN وجود دارد که سعی می کنند تشخیص دهند IP متعلق به یک ارائه دهنده خاص است. وقتی به یک وب سایت با VPN روشن دسترسی پیدا می کنید ، ممکن است بتواند تشخیص دهد که شما با استفاده از IP خود از VPN استفاده می کنید. با این حال ، این بدان معنا نیست که وب سایت از هویت شخصی که در پشت آدرس IP است ، مطلع خواهد شد - فقط اینکه می داند وی از VPN استفاده می کند.

شماره پورت :

برخی از پروتکل های VPN از شماره های پورت خاصی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. به عنوان مثال ، OpenVPN - UDP معمولاً از شماره پورت 1194 استفاده می کند ، در حالی که OpenVPN - TCP معمولاً از 443 استفاده می کند. بنابراین ، شماره پورت می تواند نوع اتصال VPN مورد استفاده شما را به شما بدهد.

Deep packet inspection :

بازرسی بسته عمیق یا DPI فرایندی است که ساختار هر بسته داده عبوری را بررسی می کند. این عملکرد دارای برنامه های مفید بسیاری است ، مانند مسدود کردن هرزنامه یا بدافزار. با این حال ، می توان از آن برای شناسایی ترافیک VPN نیز استفاده کرد. این همان چیزی است که دولت چین برای جلوگیری از VPN استفاده می کند.

اگر از VPN استفاده کنم ، آیا Google می تواند من را ردیابی کند؟

این به رفتار شما بستگی دارد. اگر هنگام اتصال به حساب Google خود در اینترنت گشت و گذار کنید ، گوگل به راحتی می تواند فعالیت های آنلاین شما را ردیابی کند. از آنجا که VPN موقعیت مجازی شما را تغییر می دهد ، ممکن است به نظر برسد که از یک منطقه دیگر به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنید ، اما Google همچنان قادر خواهد بود شما را تشخیص دهد.

بگذارید بگوییم وقتی به یک سرور VPN متصل شدید ، وارد حساب خود می شوید ، به یوتیوب می روید و فیلم های مورد علاقه خود را تماشا می کنید. دفعه بعدی که به این وب سایت مراجعه می کنید در حالی که به VPN متصل نیستید ، ممکن است در پیشنهادات خود فیلم های مربوط به همان فیلم هایی که قبلا تماشا کرده اید را ببینید.

روش های دیگری وجود دارد که Google می تواند شما را به صورت آنلاین ردیابی کند. به عنوان مثال ، کوکی ها و اثر انگشت مرورگر یا browser fingerprinting همچنین می توانند فعالیت های شما را ردیابی کنند. با این حال ، می توانید با استفاده از مرورگرهای حریم خصوصی و مسدودکننده های کوکی ، ردیابی را به حداقل برسانید.

چگونه می توانید تشخیص دهید شخصی از VPN استفاده می کند؟

اگر می دانید به دنبال چه چیزی باشید ، فهمیدن اینکه شخصی از VPN استفاده می کند آسان است. با استفاده از VPN ، تمام ترافیک کاربر از طریق یک آدرس IP واحد از سرور VPN که به آن متصل شده اند ، هدایت می شود. بدون VPN ، ترافیک دریافتی نشان می دهد که کاربر از طریق آدرس های IP مختلف مختلف  در حال بازدید است. آدرس IP اختصاص داده شده توسط VPN نیز با آدرس IP واقعی آنها متفاوت است که می تواند در برابر آدرس های IP شناخته شده VPN بررسی شود.

چگونه یک آزمایش ساده تشخیص VPN انجام دهیم :

با مقایسه آدرس IP واقعی خود با آدرس داده شده توسط VPN می توانید یک آزمایش ساده تشخیص VPN انجام دهید. ابتدا آدرس IP واقعی خود را یادداشت کنید ، که این ابزار می تواند در این راستا به شما کمک کند. بعد ، VPN خود را روشن کرده و آدرس IP خود را دوباره با ابزار جستجوی IP بررسی کنید. اکنون باید یک آدرس IP متفاوت و کشوری باشد که VPN شما به آن متصل است.

چه چیز دیگری می تواند مرا ردیابی کند؟

در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید حتی هنگام استفاده از VPN ردیابی کنید:

کوکی ها : وب سایت ها اغلب از کوکی های ردیابی استفاده می کنند تا تجربه مرور شما را لذت بخش تر کنند. کوکی ها قطعات کوچکی از کد هستند که هنگام بازدید از یک وب سایت در دستگاه یا مرورگر شما بارگیری و ذخیره می شوند. این کار به این منظور انجام می شود که یک وب سایت بتواند درخواست های شما را ردیابی کند - کوکی ها دلیل پاک نشدن سبد خرید آنلاین شما در هر بار رجوع کردن به آن صفحه هستند. کوکی های شخص ثالث (Third-party cookies) معمولاً برای تبلیغات استفاده می شوند و می توانند شما را در سیستم عامل های مختلف شناسایی و ردیابی کنند. خوشبختانه روش های زیادی برای جلوگیری از آنها وجود دارد.

اثر انگشت مرورگر(Browser fingerprinting) : مرورگری که استفاده می کنید می تواند چیزهای زیادی در مورد شما فاش کند: اضافه شونده هایی که دارید ، وضوح صفحه ، سیستم عاملی که در آن هستید. این نوع داده می تواند یک شناسه منحصر به فرد تشکیل دهد ، اما به تنهایی اطلاعات شخصی درباره شما را نشان نمی دهد.

بدافزار یا جاسوس افزار : اگر به طور تصادفی نرم افزار مخربی را بارگیری کنید ، می تواند رفتار آنلاین شما را ردیابی کرده و اطلاعات حساس را مستقیماً از دستگاه شما بدزدد. Stalkerware همچنین می تواند توسط شخصی که به او اعتماد دارید بر روی دستگاه شما نصب شود.

در صورت استفاده از VPN می توان پیگیری کرد؟

بله ، اگر از VPN با تنظیمات ضعیف استفاده می کنید می توانید ردگیری شوید. برخی از VPN ها ممکن است به طور تصادفی آدرس IP واقعی شما را از طریق نشت های DNS نشان دهند.

همچنین اگر از سرویس VPN رایگان استفاده می کنید ممکن است ردیابی شوید. اگر خودتان هزینه VPN پرداخت نمی کنید ، احتمالاً ارائه دهنده VPN فعالیت های شما را ثبت می کند و این داده های ارزشمند را به اشخاص ثالث می فروشد.

چگونه می توان غیر قابل ردیابی شد؟

کاملاً ناشناس ماندن در اینترنت سخت است. با این حال ، روش هایی وجود دارد که می توانید رد پای دیجیتال خود را به حداقل برسانید:

مراقب آنچه در اینترنت ارسال می کنید باشید. اطلاعاتی که درباره خودتان فاش می کنید می تواند یک معدن طلا برای افراد جاسوس باشد.
از متورهای جستجوی امن تر به جای گوگل استفاده کنید.
از مرورگرهای حریم خصوصی استفاده کنید.
از VPN استفاده کنید ، اما با دقت انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که VPN انتخابی شما حداقل دارای سیاست عدم ورود به سیستم ، جلوگیری از نشت DNS ، سرورهای مبهم و Kill Switch است.
در مجموع ، برای ناشناس ماندن باید بسیار دقیق و دقیق باشید. اگر سرویس VPN را با دقت انتخاب کنید ، همچنان می تواند از اطلاعات شما در برابر ISP ، مجرمان و نظارت محافظت کند.

منبع

برچسب ها : # هک و امنیت # هکر
مطالب پیشنهادی
article

زبان های برنامه نویسی برای امنیت سایبری

اگر میخواهید وارد حرفه ی امنیت سایبری بشوید احتمالا می دانید که باید از یاد گیری برنامه نویسی شروع کنید ، ولی اینکه کدام زبان ها می توانند برای شما میفید باشند ، چیزی است که قصد داریم در این …

محمد کاظمی 902 بیشتر بخوانید
article

گام به گام تا هکر شدن

توی این مقاله 8 گام برای تبدیل شدن به یک هکر واقعی رو بررسی می کنیم

محمد کاظمی 1,798 بیشتر بخوانید