article

پردرآمدترین مشاغل نرم افزاری

محمد کاظمی 2 سال،12 ماه پیش 1,000 دسته بندی : برنامه نویسی

انواع مشاغل IT وجود دارد که با اختصاص وقت برای انجام تحقیقات بیشتر ، می توانید تصمیم بگیرید که کدام شغل با شرایط ، تجربه و علایق شما متناسب است. در این مقاله ، آنچه شامل مشاغل نرم افزاری با درآمد بالا می شود را مرور می کنیم و 15 مثال با انتظارات حقوق و اطلاعات اضافی برای هر یک لیست می کنیم.

مشاغل نرم افزاری با درآمد بالا چیست؟


این دسته گونه ای از مشاغل موجود در صنعت فناوری اطلاعات (IT) هستند. آنها معمولاً شامل استفاده از مهارتهای پیشرفته و برنامه های نرم افزاری برای ایجاد و نگهداری شبکه های IT هستند. با توجه به حقوق و دستمزد آنها ، بسیاری از این موقعیت ها به مهارت های رهبری خوبی برای نظارت بر تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات نیاز دارند.

1. مهندس سیستم

میانگین حقوق : 102،102 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مهندس سیستم برای نصب برنامه های نرم افزاری یا شبکه ها و پایگاه های اطلاعاتی در شرکت ها یا شرکت های فناوری اطلاعات کار می کند. آنها همچنین باید بتوانند به حفظ سیستم کمک کرده و تعمیراتی را انجام دهند تا اقدامات امنیتی را تضمین کنند. برای تبدیل شدن به یک مهندس سیستم ، حداقل باید مدرک کارشناسی خود را در فناوری اطلاعات ، علوم کامپیوتر یا یک حوزه مرتبط داشته باشید.

2. متخصص امنیت IT

میانگین حقوق : 106،143 دلار در سال

وظایف اصلی: متخصصان امنیت IT وظیفه همکاری با شرکت های بزرگ برای تهیه دستورالعمل های مربوط به امنیت سایبری را در برنامه های نرم افزاری و کانال های ارتباطی شرکت را دارند. برای این کار ، آنها استانداردهای کنونی امنیت سایبری شرکت را مرور می کنند و روش های بخش IT را بررسی می کنند. داوطلبان متخصص امنیت فناوری اطلاعات باید دارای مدرک لیسانس فناوری اطلاعات ، علوم کامپیوتر ، امنیت سایبری یا حوزه مرتبط دیگر باشند.

3. مهندس نرم افزار

متوسط حقوق : 109،907 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مهندس نرم افزار از دانش خود در زمینه برنامه نویسی و ساخت نرم افزار برای شرکت ها و افراد استفاده می کند. به طور معمول ، آنها برنامه های نرم افزاری ، برنامه های تلفن همراه و کانال های ارتباطی یا سیستم های مدیریت محتوا (CMS) را ایجاد می کنند که مختص یک شرکت و نیازهای آن است. مهندسان نرم افزار باید مهارت های ارتباطی خوبی برای کار با مشتری برای تأمین نیازهای آنها داشته باشند. برای اینکه مهندس نرم افزار شوید ، باید مدرک کارشناسی خود را در مهندسی نرم افزار یا توسعه ، فناوری اطلاعات یا برنامه نویسی کامپیوتر کسب کنید.

4. توسعه دهنده فول استک

متوسط حقوق : 113،011 دلار در سال

وظایف اصلی: توسعه دهندگان فول استک از دانش خود در زمینه توسعه سمت سرور و سمت کاربر برای ایجاد برنامه نویسی و طراحی بصری برای وب سایت ها استفاده می کنند. همچنین ممکن است مسئول ایجاد برنامه های تلفن همراه برای وب سایت هایی که ایجاد می کنند باشد. توسعه دهندگان فول استک به مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر ، توسعه نرم افزار یا برنامه نویسی رایانه نیاز دارند. آنها همچنین باید دانش پیشرفته ای در انواع زبانهای برنامه نویسی از جمله پایتون ، جاوا اسکریپت و CSS داشته باشند.

5. مهندس ابر

متوسط حقوق : 120،297 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مهندس ابر مسئول کمک به یک شرکت برای انتقال روشهای IT خود به یک قالب ابری است. مهندسین ابر برای اطمینان از امنیت و بروز بودن سیستم مدیریت ابر یک شرکت کار می کنند تا به طور مداوم از اطلاعات پشتیبان تهیه کند. برای تبدیل شدن به یک مهندس ابر ، باید مدرک لیسانس خود را در زمینه ای مانند فناوری اطلاعات ، علوم کامپیوتر یا امنیت سایبری بدست آورید. همچنین باید سه تا پنج سال سابقه کار در IT داشته باشید تا واجد شرایط موقعیت باشید.

6. دانشمند داده

متوسط حقوق : 121،608 دلار در سال

وظایف اصلی: دانشمندان داده در شرکت های بزرگ همکاری می کنند تا به آنها کمک کنند تا یک سیستم نرم افزاری یا شبکه ای ایجاد کنند که از آن اطلاعات مهم در مورد منابع مالی شرکت ، تکنیک های فروش یا بازاریابی را جمع آوری کند. این به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا موفقیت یک کمپین را بسنجند یا فروش سه ماهه را با یکدیگر مقایسه کنند. دانشمندان داده باید دارای مدرک لیسانس در زمینه ای مربوط به علوم کامپیوتر و ترجیحاً دارای مدرک کارشناسی ارشد در یک حوزه مشابه باشند.

7. توسعه دهنده موبایل

میانگین حقوق : 125،186 دلار در سال

وظایف اصلی: توسعه دهندگان موبایل مسئولیت طراحی برنامه های موبایل را دارند. ممکن است از آنها خواسته شود وب سایتهای شرکت را متناسب با قالب موبایل یا ایجاد برنامه ای برای یک بازی ویدیویی بازسازی کنند. آنها می توانند به طور خاص برای شرکت ها یا به عنوان انحصاری کار کنند که خدمات خود را به دیگران می فرستند. برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده تلفن همراه ، باید یک مدرک لیسانس در فناوری اطلاعات ، برنامه نویسی کامپیوتر ، مدیریت سیستم های اطلاعاتی یا یک حوزه مرتبط داشته باشید. شما همچنین باید سابقه کار قبلی در صنعت IT را داشته باشید.

8. مهندس عملیات توسعه

میانگین حقوق : 127،591 دلار در سال

وظایف اصلی: مهندسان عملیات توسعه در شرکت ها یا شرکت های فناوری اطلاعات برای جمع آوری کتابخانه کد یا پایگاه داده برای هر سیستم جدید نرم افزاری کار می کنند. این به کارمندان آینده این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به به روزرسانی سیستم ، به کتابخانه مراجعه کنند. مهندسان عملیات توسعه به مدرک لیسانس در زمینه ای مانند مدیریت سیستم های اطلاعاتی ، برنامه نویسی رایانه یا علوم کامپیوتر نیاز دارند. آنها همچنین ممکن است از قبلاً به عنوان برنامه نویس یا مدیر شبکه کار کرده باشند.

9. مهندس Site reliability

متوسط حقوق : 128،537 دلار در سال

وظایف اصلی: این مهندسان بین مهندسین عملیات توسعه و مهندسین نرم افزار ارتباط برقرار می کنند تا خطاهای احتمالی وب سایت یا پیام های گیج کننده ای را که می تواند در اثربخشی آن برای کاربر تأثیر بگذارد ، برطرف کنند. آنها برای ایجاد تغییرات لازم در آرایش وب سایت از کتابخانه های کدنویسی شده ی مهندسین DevOps و توانایی طراحی مهندسان نرم افزار استفاده می کنند.

برای تبدیل شدن به یک مهندس Site reliability ، باید مدرک لیسانس خود را در زمینه ای مانند توسعه نرم افزار ، مدیریت سیستم های اطلاعاتی یا برنامه نویسی رایانه داشته باشید. علاوه بر این ، شما همچنین باید چند سال تجربه کار به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار ، مهندس سیستم یا یک کار مرتبط داشته باشید.

10. معمار انبار داده

متوسط حقوق : 134،922 دلار در سال

وظایف اصلی: معماران انبار داده با شرکت ها همکاری می کنند تا انبارهای داده را ایجاد کنند ، این سیستم های مدیریت ذخیره سازی بزرگی هستند که به شرکت ها اجازه می دهند داده های مربوط به تجزیه و تحلیل را ذخیره کنند. آنها همچنین وظیفه ارزیابی انواع داده هایی را دارند که شرکت برای تعیین اینکه چه مواردی را باید در انبار داده قرار دهد ، مانند اطلاعات تماس کارمندان ، پرونده ها ، صورتهای مالی یا شکایات مشتری ، استفاده می کند. معماران انبار داده باید دارای مدرک لیسانس در برنامه نویسی کامپیوتر ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی نرم افزار یا سیستم های اطلاعاتی باشند.

11. معمار نرم افزار

متوسط حقوق : 138،958 دلار در سال

وظایف اصلی: معماران نرم افزار مسئول استفاده از دانش تخصصی خود در زمینه تولید نرم افزار برای نظارت بر تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات ، از جمله توسعه دهندگان نرم افزار هستند. آنها وظایف مربوط به ایجاد ، نگهداری و به روزرسانی برنامه های نرم افزاری را به آنها واگذار می كنند تا در نتیجه شركت یا مشتری كه برای آنها كار می كنند ، نرم افزارهای سطح بالای را دریافت كنند.

معماران نرم افزار معمولاً دارای مدرک لیسانس در برنامه نویسی کامپیوتر ، مهندسی یا توسعه نرم افزار یا مدیریت سیستم های اطلاعاتی هستند. علاوه بر این ، برای کسانی که لیسانس ندارند ، تجربه قابل توجهی در یک نقش مرتبط ، گواهینامه یا هر دو می تواند صلاحیت شما را بسیار بالا ببرد.

12. معمار سازمانی

متوسط حقوق : 140،877 دلار در سال

وظایف اصلی: یک معمار سازمانی در یک شرکت کار می کند تا اطمینان حاصل کند که فرایندهای فن آوری آنها به سود اهداف تجاری آنها است. بنابراین ، این نقش به مهارت های تجاری و IT نیاز دارد. آنها براساس تجزیه و تحلیل خود از اهداف شغلی کارفرمای خود ، استانداردهای IT را تعیین می کنند ، نرم افزار خریداری می کنند یا برای ایجاد آن از بخش IT کمک می گیرند. برای تبدیل شدن به یک معمار سازمانی ، باید لیسانس علوم کامپیوتر ، مدیریت بازرگانی یا فناوری اطلاعات داشته باشید. مدرک کارشناسی ارشد در معماری سازمانی ممکن است به افزایش صلاحیت شما برای یک موقعیت کمک کند.

13. مدیر مهندسی نرم افزار

متوسط حقوق : 144،954 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مدیر مهندسی نرم افزار در یک بخش IT برای یک شرکت یا به عنوان بخشی از یک شرکت IT کار می کند. همانطور که از این عنوان پیداست ، این متخصصان با استفاده از تخصص گسترده خود در مهندسی نرم افزار ، تیمی از مهندسان نرم افزار سطح متوسط را در ایجاد و نگهداری برنامه های نرم افزاری هدایت می کنند. برای تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار ، داوطلبان باید دارای مدرک لیسانس مهندسی نرم افزار ، فناوری اطلاعات ، برنامه نویسی کامپیوتر یا زمینه دیگری باشند. پس از مدرک لیسانس ، دریافت مدرک کارشناسی ارشد در زمینه ای مانند مدیریت بازرگانی یا مهندسی نرم افزار ممکن است مفید باشد.

14. مدیر برنامه فنی

میانگین حقوق : 145،977 دلار در سال

وظایف اصلی: مدیران برنامه های فنی مسئولیت نظارت بر تیمی از متخصصان نرم افزار و سخت افزار در بخش فناوری اطلاعات یک شرکت را بر عهده دارند. آنها با برنامه های جدید نرم افزاری یا به روزرسانی یا نگهداری از برنامه های موجود سروکار دارند که تیم باید در یک بازه زمانی مشخص آن را تکمیل کند. آنها همچنین بودجه این پروژه ها را تعیین می کنند و اطمینان حاصل می کنند که تیم ها مهلت خود را رعایت می کنند.

داوطلبان مدیر برنامه های فنی باید دارای مدرک لیسانس در مدیریت سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت بازرگانی ، فناوری اطلاعات یا حوزه های مرتبط باشند. اگرچه مورد نیاز نیست ، اما مدرک کارشناسی ارشد یا گواهینامه اضافی می تواند مهارت های رهبری آنها را نشان دهد.

15. مدیر ارشد فناوری

میانگین حقوق : 157،005 دلار در سال

وظایف اصلی: مدیر ارشد فناوری یک سمت اجرایی در یک شرکت است. در این نقش ، فرد مسئول نظارت بر بخش منابع و توسعه یک شرکت و بخش IT آن است. وظایف اصلی آنها شامل تحقیق در مورد فن آوری های جدید و شناسایی نقاط ضعف در شرکت است که می تواند از فناوری های جدید IT بهره مند شود.

برای تبدیل شدن به یک مدیر ارشد فناوری ، داوطلبان باید مدرک کارشناسی خود را در فناوری اطلاعات ، مدیریت بازرگانی کسب کنند. علاوه بر این ، آنها باید مدرک کارشناسی ارشد را در مدیریت بازرگانی یا فناوری اطلاعات در نظر بگیرند و باید چندین سال تجربه در یک شغل مرتبط داشته باشند.

منبع مطلب

برچسب ها : # برنامه نویسی # کدنویسی
مطالب پیشنهادی
article

معرفی چند وب سایت عالی برای توسعه دهندگان

توی این مقاله می خوایم چند سایت مفید برای توسعه دهندگان معرفی کنیم.

فاطمه روانبخش 2,792 بیشتر بخوانید
article

برنامه نویسی برای تازه کاران: بهترین راه برای یادگیری نحوه کدنویسی در سال 2022

توی این مقاله می خوایم از نحوه ی یادگیری برنامه نویسی برای تازه کارا بگیم.

فاطمه روانبخش 2,600 بیشتر بخوانید
article

کاربردهای جاوا اسکریپت

توی این مقاله می خوایم از کاربردهای مختلف جاوا اسکریپت بگیم.

فاطمه روانبخش 1,266 بیشتر بخوانید