article

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

محمد کاظمی 3 سال پیش 370 دسته بندی : برنامه نویسی

در حالی که هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه برنامه نویسی را شروع کند ، بسیاری شروع به یادگیری نمی کنند زیرا آنها نگرانند که به یک مدرک علوم کامپیوتر احتیاج دارند یا اینکه آنها سن کمی دارند هستند ، "در ریاضیات خوب نیستند" ویا حتی این فکر که بازار دیگر کشش برنامه نویس های جدید تر را ندارد و شاباع شده است. برنامه نویسی درمورد حل مشکلات است. بله ، یادگیری زبانهای برنامه نویسی ممکن است که مدتی طول بکشد ، اما منابع کافی برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی وجود دارد. در اینجا موارد ضروری برای شروع برنامه نویسی برای شما آورده شده است.

1. با یک پروژه ی ساده شروع کنید

بدون ساختن چند کمد نمی توانید نجاری یاد بگیرید. به همین ترتیب ، هنگام یادگیری برنامه نویسی ، بهترین کار ساختن برنامه است. بدون داشتن یم پروژه ی واضح ، از دست دادن تمرکز و انگیزه آسان است. بنابراین به ایده ای فکر کنیدو برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید.

سعی کنید پروژه را ساده نگه دارید. به عنوان مثال ، با یک ماشین حساب آسان کنید شروع کنید (در حد داشتن چهار عمل اصلی) و یا سعی کنید یک بازی کلاسیک قدیمی مانند Hangman را بسازید.

این عمل بسیار مهم پس قبل از اینکه شروع به کار کنید برای خوتان پروژه تعریف کنید و سپس شروع به فعالیت کنید.

2. نرم افزار های مورد نیاز را دانلود کنید

برای شروع کدنویسی به چیز زیادی نیاز ندارید. کامپیوتر شما به خوبی می داند که چطوری کارش را انجام بدهد با این حال ممکن است نیاز به کمی تنظیمات داشته باشد ، بنابراین اگر تازه کار هستید به این نکات دقت کنید:

ویرایشگر متن برای نوشتن ساده تر

هنگام نوشتن کد ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل را به عنوان نوع صحیح ذخیره کنید. به عنوان مثال ، اگر از پایتون استفاده می کنید ، می توانید فایل متنی خود را به جای .txt به عنوان .py ذخیره کنید. شما می توانید با بارگیری ++ Notepad ، کار خود را راحت کنید ، این امر به شما کمک می کند تا جایی را که در کد خود اشتباه کرده اید به سادگی تشخیص دهید و آن را تصحیح کنید.

رایانه شما باید نحوه خواندن کد را بداند

هنگامی که یک فایل را اجرا می کنید ، کامپیوتر شما باید بداند با آن همه کد چه کاری باید انجام دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از اجرای فایل ، آنچه را که باید نصب کنید جستجو کرده اید ، برای مثال اگر میخواهید کد های پایتون خوانده شود باید یکی از نسخه های پایتون را روی سیستم خودتان نصب کنید.

می توانید نرم افزاری را دریافت کنید که همه چیزهایی را که لازم دارید جمع کند

پس از دانستن اینکه می خواهید چه زبان برنامه نویسی را بیاموزید و برنامه های پیچیده تری را شروع به برنامه نویسی کنید ، یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) را دانلود کنید.

IDE راهی بسیار عالی برای ویرایش کد شما ، دیدن اینکه در زمان واقعی اجرا می شود و ایجاد فایل نهایی مورد نیاز شما را گرد هم آورده است. آنها ضروری نیستند ، اما زندگی را بسیار آسان می کنند.

با کنسول کنار بیایید

شما احتمالاً عادت کرده اید که از رایانه خود با یک رابط کاربری کاملاً مناسب استفاده کنید. این رابط کاربری گرافیکی (GUI) نامیده می شود. اما اکنون که می خواهید یک برنامه نویس باشید ، کنسول به شما کمک می کند تا بدانید چگونه از این پنجره ی سیاه رنگ قدرتمند استفاده کنید.

3. به انجمن های کد نویسی بپیوندید

اکنون که اصول را می دانید ، وقت آن است که به جزئیات بپردازید. مکان های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد تا بتوانید سوال کنید ، در مورد مشکلات مهم کمک بگیرید و بهترین روش ها را بیاموزید. عضویت در یک انجمن می تواند واقعاً شما را در ادامه کار ترغیب کند و وقتی احساس گم شدن کردید می توانید راهنمایی و کمک بگیرید.

4. کمی کتاب بخوانید

تعداد زیادی کتاب در مورد نحوه ی شروع کدنویسی وجود دارد. خواندن کتاب واقعاً می تواند به شما کمک کند تا با تئوری برنامه نویسی کنار بیایید. نکته اصلی این است که اگر گیر بیفتید ، کمک گرفتن از یک کتاب دشوار است. آنها برای ایده ها و مفاهیم گسترده ، یا یادگیری در حالی که به کامپیوتر دسترسی ندارید عالی هستند. اما بدون تمرین مداوم ، ممکن است دلسرد شوید.

مراقب کتابهایی باشید که ادعا می کنند 24 ساعت به شما آموزش می دهند

کد نویسی زمان بر است. در یک روز زبان برنامه نویسی را نخواهید آموخت. در عوض ، به دنبال کتاب هایی با یک بازه زمانی واقعی تر باشید.

5. با یوتیوب شروع به یادگیری کنید

وقتی صحبت از نحوه شروع کد نویسی به صورت خود آموز می شود ، تعداد زیادی آموزش در YouTube برای این موضوع وجود دارد. اینها اغلب می توانند سرگرم کننده تر از مطالعه کتاب باشند ، اما معمولاً از سطح بالاتری برخوردار هستند.

برای شروع یادگیری برنامه نویسی از داخل یوتیوب می توانید از کانال یوتیوب ما شروع به یادگیری برنامه نویسی کنید.

6. به پادکست های برنامه نویسی گوش کنید

پادکست ها یک روش عالی برای یادگیری در هنگام سفر هستند. اگرچه شما دستور زبان برنامه نویسی خاصی را یاد نخواهید گرفت ، اما به شما کمک می کند تا با تئوری های این رشته بیش تر آشنا شوید.

7. یک آموزش را شروع کنید

به تعداد کافی اپلیکیشن و وب سایت برای راهنمایی شما در مورد نحوه برنامه نویسی وجود دارد. اگر هنوز فکر می کنید کدام زبان را انتخاب کنید ، اینها واقعا مفید هستند. شما تفاوت بین یک متغیر و یک تابع را یاد خواهید گرفت و شروع به پیاده سازی برنامه های بسیار ساده می کنید.

برای شروه برنامه نویسی پایتون می توانید از اینجا اقدام کنید.

8. چند بازی برنامه نویسی را امتحان کنید

هنگامی که شروع به یادگیری برنامه نویسی می کنید و چند برنامه ی کوچک را ایجاد میکنید ، به تمرین می رسد. اینجاست که می توانید به دنبال بازی های کدنویسی باشید. اینها به عنوان معما عمل می کنند ، که نحوه برخورد شما با مشکلات برنامه نویسی را به چالش می کشند. آنها برای مبتدیان ممکن است چندان  پر بازده نباشند ، اما برای سطح متوسط و بالاتر بسیار جذاب و کاربردی هستند.

9. به یک بوت کمپ کدنویسی بپیوندید

وقتی صحبت از نحوه شروع برنامه نویسی می شود ، هیچ چیز نمی تواند جای یک معلم واقعی را  بگیرد. در یک بوت کمپینگ برنامه نویسی ، شما در یک محیط یادگیری قرار می گیرید.

 

برچسب ها : # برنامه نویسی # کدنویسی
مطالب پیشنهادی
article

معرفی چند وب سایت عالی برای توسعه دهندگان

توی این مقاله می خوایم چند سایت مفید برای توسعه دهندگان معرفی کنیم.

فاطمه روانبخش 2,771 بیشتر بخوانید
article

برنامه نویسی برای تازه کاران: بهترین راه برای یادگیری نحوه کدنویسی در سال 2022

توی این مقاله می خوایم از نحوه ی یادگیری برنامه نویسی برای تازه کارا بگیم.

فاطمه روانبخش 2,570 بیشتر بخوانید
article

کاربردهای جاوا اسکریپت

توی این مقاله می خوایم از کاربردهای مختلف جاوا اسکریپت بگیم.

فاطمه روانبخش 1,250 بیشتر بخوانید