article

گام به گام تا هکر شدن

محمد کاظمی 3 سال،1 ماه پیش 1,791 دسته بندی : برنامه نویسی

گام نخست : سیستم عامل مشابه UNIX مانند Linux را اجرا کنید

سیستم عامل های UNIX و UNIX مانند سیستم عامل های اینترنت هستند. در حالی که شما می توانید بدون دانستن UNIX از اینترنت استفاده کنید ، بدون درک UNIX نمی توانید یک هکر اینترنت باشید.به همین دلیل ، فرهنگ هکرها امروزه کاملاً UNIX محور است. انواع مختلفی از سیستم عامل های مشابه یونیکس وجود دارد که محبوب ترین آنها لینوکس است که می توانید در کنار Microsoft Windows روی همان دستگاه اجرا کنید.

غیر از لینوکس ، سیستم عامل های مشابه یونیکس مانند سیستم های * BSD نیز وجود دارد. محبوب ترین * سیستم های BSD عبارتند از: FreeBSD ، NetBSD ، OpenBSD و DragonFly BSD. همه مانند لینوکس منبع باز هستند. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که آنها BSD هستند و Linux نیستند.

کتاب لینوکس

گام دوم : با HTML شروع کنید

اگر هنوز برنامه نویسی نمی دانید از یادگیری زبان یادگیری زبان اصلی HTML یا همان HyperText Mark-Up شروع کنید.آنچه هنگام مشاهده وب سایت از تصاویر و اجزای طراحی مشاهده می کنید ، همه با استفاده از HTML کدنویسی شده اند. حتما سعی کنید برنامه ی خود را جوری تنظیم کنید تا بیاموزید که چگونه یک صفحه اصلی ایجاد کنید و از آنجا راه خود را ادامه دهید.در مرورگر خود ، اطلاعات منبع صفحه را باز کنید تا HTML را بررسی کنید و نمونه ای از آن را ببینید. به Web Developer> Page Source در Firefox بروید و وقت خود را صرف دیدن نمونه کدهای HTML ای کنید.

گام سوم : زبان برنامه نویسی بیاموزید

قبل از شروع به سرودن شعر ، باید گرامر مقدماتی را یاد بگیرید. قبل از اینکه قوانین را زیر پا بگذارید ، باید قوانین را یاد بگیرید. اما اگر هدف نهایی شما هکر شدن باشد ، برای نوشتن شاهکار خود به چیزی بیش از زبان انگلیسی پایه نیاز خواهید داشت.

پایتون برای شروع کار "زبان" خوبی است زیرا یادگیری دستور زبان آن آسان است ، مستندات زیادی دارد و نسبتاً برای مبتدیان مناسب است. با وجود اینکه این زبان برای مبتدی ها پیشنهاد می شود با اینحال برای پروژه های بزرگ جذاب ، انعطاف پذیر و مناسب است. علاوه بر پایتون زبان جاوا رو نیز می تونین به عنوان جایگزین پایتون انتخاب کنین. زبان جاوا اسکریپت هم علی الرغم تشابه اسمی با جاوا بیش تر شبیه به زبان پایتون است.

C ، زبان اصلی یونیکس ، یک گزینه جایگزین برای JavaScript است. C ++ بسیار نزدیک به C است. اگر یکی را یاد بگیرید، یادگیری دیگری دشوار نخواهد بود. C با منابع دستگاه شما بسیار کارآمد است اما مقدار زیادی از وقت شما را در هنگام اشکال زدایی هدر می رود و به همین دلیل اغلب به عنوان اولین گزینه پیشنهاد نمی شود ، مگر اینکه کارایی رایانه شما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

کتاب پایتون

گام چهارم : خلاقانه فکر کنید

اکنون که مهارت های اساسی را به دست آورده اید ، می توانید هنرمندانه فکر کنید. هکرها مانند هنرمندان ، فیلسوفان و مهندسان هستند که همه در یکجا جمع شده اند. آنها به آزادی و مسئولیت متقابل اعتقاد دارند. جهان مملو از مشکلات جذابی است که در انتظار حل هستند. هکرها از حل مشکلات ، صیغل دادن مهارت های خود و استفاده از هوش خود لذت خاصی می برند.

هکرها از نظر فرهنگی و فکری ، خارج از هک ، دارای تنوع علایق هستند. به همان شدت که بازی می کنید کار کنید و به همان شدت که بازی می کنید کار کنید. از نظر هکرهای واقعی ، مرزهای بین "بازی" ، "کار" ، "علم" و "هنر" همه ناپدید می شوند یا در یک بازی خلاق سطح بالا ادغام می شوند.

آموزش یک هنر رزمی را در نظر بگیرید. به نظر می رسد نوع نظم ذهنی مورد نیاز ورزشهای رزمی از نظر روشهای مهم با آنچه هکرها انجام می دهند مشابه است.به جای قدرت خام ، رو قدرت ذهن تمرکز کنید ، تای چی یک ورزش رزمی خوب برای هکرها است.

گام پنجم : بیاموزید که حل مشکلات را دوست داشته باشید

هیچ مشکلی هرگز نباید دوبار حل شود. هکرها معتقدند به اشتراک گذاشتن اطلاعات یک مسئولیت اخلاقی است. هنگامی که مشکلاتی را حل می کنید ، اطلاعات آن را در اختیار عموم قرار دهید تا به همه در حل یک مسئله کمک کند.

گام ششم : کسب صلاحیت کنید

هرکسی می تواند با یک عکس پروفایل و یا یک نام کاربری فیک خود را یک هکر جا بزند. وقت خود را صرف کار خود کنید و نه نمایش خودتان بنابراین سریعتر احترام کسب خواهید کرد تا اینکه از چیزهای سطحی که در فرهنگ عامه فکر می کنیم سو استفاده کنین و خود را هکر معرفی کنید.

گام هفتم : به رفع اشکال نرم افزارهای منبع باز کمک کنید

سعی کنید برنامه ای در دست توسعه پیدا کنید که به آن علاقه داشته باشید و یک بتا تستر خوب باشید. پیشرفت طبیعی از کمک به برنامه های آزمایشی تا کمک به اشکال زدایی آنها و کمک به اصلاح آنها ایجاد می شود. شما از این طریق چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

گام هشتم : انتشار اطلاعات مفید

نکته خوب دیگر این است که اطلاعات مفید و جالب را در صفحات وب یا اسنادی مانند لیست سوالات متداول Frequently Asked Questions یا FAQ جمع آوری و فیلتر کنید و آنها را در دسترس قرار دهید.

مطالب پیشنهادی
article

معرفی اپلیکیشن های موبایلی برای یادگیری برنامه نویسی

توی این مقاله می خوام چندتا از اپلیکیشن های محبوب رو برای کسانی که میخوان برنامه نویسی رو از صفر شروع کنن معرفی کنم.

محمد کاظمی 811 بیشتر بخوانید
article

فرانت اند چیه؟ بک اند چیه؟ فرقشون چیه؟

توی برنامه نویسی وب احتمالا در مورد بک اند (backend) و فرانت اند (frontend) زیاد شنیدین ، این دو مبحث با وجود اینکه دو مقوله ی کاملا جدا هستند ولی باید در کنار هم به عنوان یک واحد با هم …

محمد کاظمی 654 بیشتر بخوانید
article

چطوری با پایتون وبسایت بسازیم

پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حوزه ی وب هست و با کمک این زبان می توانیم وبسایت های با مقیاس های مختلفی را به راحتی ایجاد کنیم. در این مقاله میخواهیم با روند ساخت یک …

محمد کاظمی 660 بیشتر بخوانید