article

مشهور ترین وبسایت هایی که با جنگو ایجاد شده اند

محمد کاظمی 3 سال پیش 1,920 دسته بندی : برنامه نویسی

قبلا توی یک مقاله به اینکه اصلا فریمورک جنگو (Django) چیه و چرا باید ازش استفاده کنیم صحبت کرده بدم (مشاهده مقاله).

حالا در این مقاله میخوام محبوب ترین وبسایت هایی که از فریمورک جنگو (Django) در سمت سرور خودشون استفاده میکنن رو معرفی کنم.

Disqus

این وبسایت یکی از بزرگترین پروژه های ساخته شده با جنگو است. Disqus یک سرویس میزبانی از نظرات وبلاگ ، برای وب سایت ها و انجمن های آنلاینی است که از یک بستر شبکه استفاده می کنند. این به شما امکان می دهد نظرات و گزینه های بحث را در سایت خود پیاده سازی کنید ، فعالیت مخاطبان را تجزیه و تحلیل کنید و ارائه تبلیغات را سفارشی کنید. استفاده از چارچوب جنگو به تیم این امکان را داد که نه تنها وب سایت را به سرعت ایجاد کند ، بلکه مقیاس آن را برای میلیون ها کاربر جدید ادامه دهد.

Instagram

یکی دیگر از بزرگترین وبسایت هایی که از پایتون و فریمورک جنگو استفاده می کند ، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی که یکی از بزرگترین سوشال مدیا های دنیا با بیش از 2 میلیارد کاربر است و رساله ی آن به اشتراک گذاری تصاویر وی ویدیو هاست. دلایل زیادی برای استفاده اینستاگرام از پایتون و جنگو وجود دارد برای مثال اینستاگرام حجم عظیمی از داده ها و تعاملات کاربر (پسندیدن ، اشتراک گذاری و ...) را پردازش می کند با استفاده از جنگو ، تیم اینستاگرام می تواند همه اینها را مدیریت کند.

Spotify

وبسایت Spotify نحوه گوش دادن ، به اشتراک گذاری و خرید موسیقی توسط مردم را تغییر داد. هنگام استفاده از آن ، می توانید به کتابخانه موسیقی خود در همه جا و در هر دستگاهی دسترسی پیدا کنید. توسعه دهندگان این پلتفورم جنگو را به دو دلیل انتخاب کردند:

سرعت بالا در سمت سرور
استفاده از ابزار های یادگیری ماشین
با جنگو ، آنها نه تنها طیف کاملی از ویژگی های پایتون را بدست آوردند ، بلکه از آن نهایت استفاده را نیز بردند.

YouTube

سایتی که مشخصاً نیازی به معرفی ندارد. این پلتفورم اولین بار با PHP ساخته شد ، اما رشد سریع مخاطبان و ضرورت پیاده سازی سریع ویژگی های جدید باعث شد این تیم توسعه دهندگان آن به جامعه جنگو بپیوندد. و این انتخاب کاملاً موجه بود ، زیرا رشد مخاطب متوقف نشده است و همین طور رشد این پلتفورم که روز به روز زیاد تر می شود و ابزار های بهتری ارایه میدهد.

The Washington Post

امروزه ، روزنامه های واشنگتن پست ، گاردین ، نیویورک تایمز و سایر سایت های روزنامه ای که از جنگو استفاده می کنند بسیار مقیاس پذیر هستند و می توانند مقادیر زیادی از داده های تولید شده توسط مخاطبان روزانه خود را کنترل کنند.

BitBucket

این مخزن Git مبتنی بر ابر از سال 2008 راه اندازی شد و میلیون ها توسعه دهنده را به خود جلب کرد. با 17 میلیون درخواست و 6 میلیون مخزن در سال ، یکی از پر بارترین برنامه های وب مبتنی بر جنگو است.

تیم BitBucket به چندین دلیل استفاده از جنگو را ترجیح داد. اولین مورد هزاران توسعه دهنده در جامعه آن است. دلیل دوم ، که قبلاً به آن اشاره کردیم ، مجموعه ابزارهای آماده برای جنگو است. بنابراین ، BitBucket می تواند به آنچه که نیاز دارد خیلی سریع دست پیدا کند و وقت بیشتری را صرف فکر کردن در مورد چگونگی تولید هرچه بهتر محصول خود کند.

DropBox

معروف ترین و محبوب ترین برنامه ذخیره سازی مبتنی بر ابر برای داکیومنت ها ، ویدئو ، گرافیک و غیره است کهشما می توانید از هر مکانی و از هر دستگاهی به فایل های خود دسترسی پیدا کنید.

از پایتون برای ساختن نرم افزار دسک تاپ و همینطور ساخت سمت سرور استفاده شده است. اینکار این اجازه را به تیم داد تا محصول را نسبتاً سریع ارائه دهند. با استفاده از Django ، توسعه دهندگان این فرصت را داشتند که گزینه تاریخچه کاربر را اضافه کنند ، یک حساب را در دستگاه های مختلف همگام سازی کنند و از همه مهمتر ، گزینه اشتراک فایل را اضافه کنند.

Eventbrite

وب سایت دیگر مستقر در جنگو Eventbrite است ، یک سرویس ارایه بلیط و بستری برای مدیریت رویدادهاست. در ابتدا با استفاده از پایتون و چارچوب های داخلی ساخته شد ، اما بعداً به جنگو منتقل شد تا با رشد سریع مخاطبان و تعاملات سریع پلتفرم کنار بیاید. با استفاده از مقیاس پذیریDjango  این وبسایت مانند بسیاری دیگر از وب سایت های ساخته شده با جنگو می تواند متناسب با هر حجم مخاطبی تنظیم شود و به صورت مداوم به روزرسانی های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.

Mozilla

یکی از محبوب ترین مرورگرها ، موزیلاست که هر ماه باید با صدها میلیون درخواست پاسخ دهد. با توجه به تعداد ریکویست هایی که از طریق API دریافت می کنند ، درک اینکه چرا تیم تصمیم به انتقال از PHP + CakePHP به Python + Django می گیرد آسان است. اکنون ، وب سایت پشتیبانی موزیلا و تمام افزونه های مرورگر آنها توسط Django طراحی شده است.

Pinterest

یکی از محبوب ترین وب سایت هایی که با جنگو ساخته شده است. به لطف این چارچوب ، کاربران Pinterest می توانند به راحتی تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و تصاویری که برایشان جالب تر است را تماشا کنند.

البته تعداد وب سایت های ساخته شده در جنگو به مراتب بیشتر از ایت تعداد است. علاوه بر وب سایت های موجود در لیست بالا، به وبسایت های زیر هم توجه کنید که با جنگو ایجاد شده اند:

  1. Prezi

  2. NASA Official Website

  3. National Geographic

  4. Quora

  5. The Onion

 

مطالب پیشنهادی
article

فرانت اند چیه؟ بک اند چیه؟ فرقشون چیه؟

توی برنامه نویسی وب احتمالا در مورد بک اند (backend) و فرانت اند (frontend) زیاد شنیدین ، این دو مبحث با وجود اینکه دو مقوله ی کاملا جدا هستند ولی باید در کنار هم به عنوان یک واحد با هم …

محمد کاظمی 722 بیشتر بخوانید
article

جنگو چیست؟

در این مقاله به بحث در مورد جنگو می پردازیم ، اینکه اصلا فریمورک جنگو چیه و چه مزایایی داره و چرا اصلا باید از این فریمورک استفاده کنیم.

محمد کاظمی 784 بیشتر بخوانید
article

چطوری با پایتون وبسایت بسازیم

پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حوزه ی وب هست و با کمک این زبان می توانیم وبسایت های با مقیاس های مختلفی را به راحتی ایجاد کنیم. در این مقاله میخواهیم با روند ساخت یک …

محمد کاظمی 720 بیشتر بخوانید